söndag 2 oktober 2011

Teven.

Kan någon människa tala om för mig vad som hände med TV-utbudet? Jag kommer låta gammal och grinig nu, men, var det inte bättre förr?? När det inte fanns så många kanaler och play-funktioner på nätet? Jag tänker: på den tiden (och det är faktiskt inte länge sen, jag har ju upplevt den blinkande pilen uppe i hörnet när det bara fanns två kanaler och då var man tvungen att resa på sig och gå fram till tv:n för att byta kanal. Exempelvis) så var man ju tvungen att göra saker med kvalitet, man var tvungen att ha bra program och bra filmer. Fattar ni vad jag menar? Det är liksom, tja, om man har tur ETT program per kväll som man verkligen, verkligen vill se. Och ännu värre tycker jag det är på helgerna, då är det liksom ingenting.. (Eller, nu ljuger jag, för det är ju Starke Man klockan 21 och det tycker jag är roligt). I övrigt alltså väldigt lite. Jag längtar tills man uppfinner tidsmaskinen så att jag kan åka tillbaka till TV:ns storhetstid och titta på Notknäckarna, Lennart Hyland, Gäster med gester (nej, den version vi ser idag är INTE samma sak), Goda Grannar, Varuhuset, Ordentliga julkalendrar och Sportnytt med ett blinkande, pixligt R när det blev mål.. Det var tider det, vill jag lova!

Idag var vi ju annars på Kak- och Glassbuffé, jag har aldrig varit på sånt tidigare men det var mycket trevligt och väldigt gott! Glassen var ju himmelrike och kakorna gick inte direkt av för hackor de heller. Dessutom var det en jättefin miljö, fin natur och mysigt ställe. Det jag sett fram mest emot (förutom glassen) var ostkakan och den var verkligen toppen! Tyvärr var den så toppen att den liksom blev ett lock och efter det kunde jag inte njuta av de kakor jag hade kvar (man borde sparat den till sist, helt enkelt, det fanns så mycket gott..), men, självklart - jag skulle lätt åka dit igen, man är ju dum på det sättet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar