torsdag 13 oktober 2011

Nässpray

Det verkar verkligen inte klokt det här. Jag är så trött på dagarna, så mycket ångest och såhär mycket ångestdämpande har jag inte ätit på tid och evighet - känns det som. Men såklart är det bra att det finns, det ger ju lite lugn. När jag är ensam är det värst. Inte ensamheten i sig, för jag tycker det kan vara rätt skönt att vara själv, få vara i fred liksom. När Peter är hemma är det bättre och när BST är här så är det väl också okej, problemet där är att jag tycker det känns som om de förväntar sig att jag mår ganska så bra - såklart för att jag går in i min roll som den käcka och glada, jag gör det som försvar tror jag, när jag inte känner personen tillräckligt bra. Jag hoppas att den här nedåtgående spiralen beror på att jag är förkyld för jag känner mig ganska febrig och får ingen luft genom näsan när jag sover vilket ju i sin tur kan vara ytterligare en förklaring till att jag inte sover ordentligt. Man kan ju tycka att jag borde kommit på att det finns nässpray men det gjorde jag inte förrän ungefär nu - ibland är man mer dum i huvudet än vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar