tisdag 18 oktober 2011

Saker man funderar över ibland:

- Jag ser ibland på programmet "Gränsbevakarna" som handlar om gränsbevakarna på flygplatser i Australien. I alla program tror jag det är minst en person/ett sällskap som har extremt svårt att förstå att mat betyder mat och allt som man stoppar i munnen. De kan liksom inte fatta att de inte får ta med alla sina matpaket - framförallt de där de kan finnas frö och insekter - in. Det är aldrig deras fel att de inte fattat utan alltid alla andras. Hur svårt kan det vara? Själv tycker jag passkontroll och sådant som man måste igenom när man reser utomlands är ganska läskigt och jag skulle ju absolut inte ställa mig och tjafsa med en gränskontrollant/tulltjänsteman även om jag kanske skulle tycka det vore trist att jag inte fick ta med någonting som var förbjudet, men det är ju jag som resenär som har ansvaret för min packning och mina eventuella misstag, det kan jag knappast klandra den personal som bara gör sitt jobb..

- Varför är Zlatan föremål för sådan beundran? Jag har aldrig fattat det. Jag är inte någon extrem fotbollssupporter, kollar hellre på hockey, men det jag har sett av hans spel är inte precis exceptionellt, han springer ju knappt! EM-kvalet mot Holland häromdagen var han ju inte med och Sverige vann som bekant den matchen. Kommentatorerna pratade om att laget vunnit fler matcher utan Zlatan. Exakt. Kanske lite reflektion vore på sin plats där? Alltså, han är säkert en skicklig spelare, annars hade han väl inte tjänat så mycket som han gör och varit så eftertraktad men uppenbarligen så klarar sig det Svenska landslaget väldigt bra utan honom så varför ska han vara med?

- Varför man inte kommer ihåg det man hade tänkt skriva att man funderade över när man väl får tummen ur och skriver det inlägg som man tänkt på under en tid...

1 kommentar:

  1. Det där har jag också funderat lite över.
    Det med Zlatan är väl ungefär samma som när Foppa ska spela med modo. Ojoj, så bra det ska gå när han ska spela - och så går det ännu sämre än vanligt eftersom resten av spelarna verkar förvänta sig att han ska fixa matchen själv.

    Sv.Jag har läst en av Kinsellas andra böcker - Mina Hemligheter. Under namnet Wickham har jag inte läst någon. Ska göra det tror jag. Så snart jag har plöjt mig ner genom högen med olästa böcker. Men eftersom jag hela tiden köper fler böcker (speciellt på second hand) så blir högen snabbare större och större än vad den blir mindre. Det går ungefär fem nya böcker på varje bok jag läser ut,hehe!

    SvaraRadera