lördag 29 oktober 2011

Halloween

Det kom en söt liten grupp barn (eller kanske jag ska säga läskig) för en stund sedan - jag såg dem inte själv, men jag hörde deras ystra rop! Nu tror ni alla att ni redan har fullt klart för er vad de ropade och kanske har ni rätt, troligtvis har ni fel, de skrek nämligen "Bus eller ... F R U K T!!!!". En annan, som var jag, satt härom dagen och gnölade om att barnen med all säkerhet inte skulle nöja sig med frukt nuförtiden, det är bara godis eller pengar som gäller, muttrade jag lite världsvant sådär. Tji fick jag således. Tyvärr hade jag ju inte köpt på mig massor av äpplen och clementiner utan förberett med en plåtburk full med klubbor (bra eftersom de är inslagna och eftersom de är lakrits och fruktsmak så är risken för att någon drabbas av ett allergianfall pga. nötter eller något annat i den stilen, mindre) så det var vad de fick. Men. Jag hörde inte att de besviket ropade "N E E E E J J J E E H H!! Vi vill bara ha fruuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt!!!!" så antagligen gick det bra ändå, och som sagt, det var ju fruktsmaker...

1 kommentar:

  1. Ha ha där blev jag förvånad, trodde itne heller frukt stod högt i kurs, men de grät nog inte åt klubborna skulle jag tro ;-D Å tack för amaryllispåminnelsen nedan... KRAM <3

    SvaraRadera