tisdag 1 mars 2011

TÄVLA FÖR BÖVELEN!!

Här har man ansträngt sig och pillat ihop en liten tävling - och ingen tävlar (Veronica, du är undantaget - och därmed också bäst)?!?!?! Jag tycker ni är lite vrånga därute, människor!! Kom igen! Våga chansa! ;-)

************

Idag har mitt boendestöd och jag varit ute på en promenad, vi har plockat ut mina små spröt som ska bli tomater och broccoli ur deras små egenhändigt (av mig alltså, inte av tomaterna och broccolin) tillverkade växthus. Jag vet inte om man ska göra så, men, de kan ju inte växa ordentligt inne i växthuset och det stod ingenting om att de måste förvaras mörkt. Om de ska kunna bli stora och lite stadigare så att man kan plantera om dem så måste de ju faktiskt få lite ljus. Värme är det bra med därinne så på den fronten är jag inte orolig. Tur att jag varit ute i god tid, då kan jag ju alltid plantera om om det blir fel. Utöver detta hittade jag också mina vardags-glasögon. Jag har två par, den ena paret har - som ni förstår - varit försvunna ett par-tre-fyra veckor. Nu är de alltså återfunna - de befann sig i min tunnare höstjacka. Anorak. Fickan på magen. Bra ställe att lägga saker på men lite synd om man inte har den på sig hela tiden som en känguru...

Jag sover dåligt nuförtiden tycker jag. Antingen sover jag och drömmer otäcka drömmar, eller, så sover jag lätt och oroligt. Vrider och vänder. Ja. Ni fattar. Och jag är så trött. Samtidigt har man ju ingen större lust att lägga sig och snusa på dagen, då blir det knappast bättre på natten. Det blir så trögt när man inte orkar ta sig an saker som  man borde göra. Istället blir man liksom sittande och i bästa fall virkar man lite, eller kluddar lite färg på en tavelduk (men det kräver ju inspiration och, tja, den flödar ju inte direkt när man är trött), tittar på tv eller surfar runt helt planlöst på nätet och hoppas på att det händer något, vilket det sällan gör, speciellt inte om man vill det. Funderade ett tag på att glo på en film men alltså, jag tror inte jag orkar koncentrera mig så länge - kanske blir det planlöst tittande även på tvn. Eller om jag nu hittar något spännande program via nätet?? Ojojoj.









...men jag har ju faktiskt tagit en promenad. Plus i kanten.

2 kommentarer:

  1. "För bövelen" är ett ytterst underskattat styrkeuttryck! Jag är stolt över att du återinför det.

    SvaraRadera
  2. haha...
    Jag har inget emot att vara ensam medverkande i tävlingen =)

    SvaraRadera