onsdag 6 april 2011

Flytt- och städfunderingar.

Idag är det städdags. På fredag kommer hyresvärden med den eventuella köpargrannen. Känns som att det vore trevligt att inte visa upp det slagfält som just nu är vårt hem. Samtidigt tänker jag att jag ska packa ner lite saker, böcker, inredning och så vidare. Bra att börja i tid. Jag funderar också lite på vilka saker vi faktiskt skulle kunna sälja. En byrå, kökssoffan som jag nyss målat svart som inte kommer att få plats (utom möjligen i källaren, men det känns på något sätt meningslöst att parkera den där när det inte är den mest bekväma möbeln att sitta i. Eventuellt skulle vi också kunna sälja vår cafégrupp, det känns onödigt att ha två olika utemöbler bredvid varandra på baksidan kan jag tycka. Kanske skulle man också lyckas plocka ihop en liten "fyndlåda" med lite olika saker som man bara sparat "för att" - det kan ju finnas någon därute som tycker en sådan vore himmelriket (jag hoppas). Vi får väl se - jag återkommer säkerligen i den frågan lite längre fram.

Nu är det bäst jag sätter igång en eld, vi måste få in lite varmvatten så att det kan bli lite diskat också (och jag skulle gärna duscha varmt när jag kommer tillbaka från träningen). Det ska bli extremt skönt att slippa eldningen, speciellt under vinterhalvåret då det krävs minst två eldningar per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar