söndag 17 april 2011

Här måste man dubbelklicka

Så himla drygt. I vanliga fall, i alla fall på min egen, fina, rosa dator, så räcker det att man klickar på länken en gång och så vips - är man framme! Det gör man, tydligen, inte här (här = svärföräldrarna), här måste man dubbelklicka har jag upptäckt. Tyvärr kommer jag inte ihåg det från ena minuten till nästa och därför blir jag irriterad hela tiden. Snart ska jag därför sluta skriva här. Men först:

Igår spelade det äldsta brorsbarnet William spel på min telefon. Han är snart sex år. Han är drygt 50 år före mig vad gäller spelförmåga. Jag köpte, på vänners inrådan, spelet "Angry Birds". Mycket roligt spel, åtminstone så länge man klarar banorna. Jag klarade de första nio (?) rätt bra men nu hade jag, sedan ett par veckor eller så, fastnat på den tionde. I går kom alltså William och vips, så var jag några banor fram. Och tydligen finns det lite olika hjälpmedel OCH man kan peta på skärmen så blir en fågel flera fåglar (om jag fattade rätt). Jag känner stor beundran över denna förmåga. I fortsättningen ska jag skicka telefonen med posten så att han kan hjälpa mig vidare, be sin fader skriva ner lite tips och trix och så kan jag spela igen. Eller - det bästa kanske, för då har jag ju själv telefonen och kan använda den för det en telefon från början var tänkt att användas som (kommunikationsmedel - samtal), vore om vi helt enkelt åkte hit sådär en gång i månaden eller så och så sparar jag alla frågor tills dess. Jag ska utarbeta en plan.

Ikväll blir det familjemiddag. Fullt ös alltså. En gissning är att jag kommer att sova som en liten sten i natt. Jag hoppas jag slipper mardrömmar också. Keep your fingers crossed!

Slutligen gratulerar jag min vän Lisa som fyller år idag! Jag hoppas dagen är fin! (För den som undrar så är det också Börje Salmings födelesedag).

1 kommentar: