onsdag 13 april 2011

Geggan är här..

Och då menar jag faktiskt både ute och inne (det regnar). Just nu är det verkligen, verkligen inte bra, jag är så vansinnigt trött och less. Jag tänkte att jag skulle åka och träna idag men nu får jag mest ångest av att åka iväg för att jag är så himla, himla trött. Det är väl just då som man ska ta det lilla lugna, tänker jag, och jag ska verkligen försöka lyssna på den tanken. Tröttheten är ett stort, tjockt lock liksom. Ledsen. Nersänkt. Whatever.

Så alltså - en liten paus ifrån livet ett par dagar kanske? Vi ska till Etuna i helgen, det blir inte så pausat har jag en känsla av. Alltså, pausat i den mån att man får serverat allt och slipper tänka så mycket på det rent husliga, ej pausat i den mån det kräver (låter ju som att jag verkligen inte alls har lust, men så är det inte, jag tycker det är trevligt) umgänge med svågrar och svägerska och syskonbarn. Men, när man bara vill sova så är det inte helt enkelt. Jag kanske ska stanna hemma och rå om mig själv, vara gräsänka liksom. Inte så roligt förstås, jag ogillar mycket att vara ifrån min själs älskade, men då skulle jag i alla fall få lite lugn och ro. Vi får se, helt enkelt. Mer kan man liksom inte göra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar