lördag 30 april 2011

OD sings Glad såsom fågeln




Vårsång 

Glad såsom fågeln i morgonstunden 
Hälsar jag våren i friska natur'n, 
Lärkan mig svarar och trasten i lunden, 
Ärlan på åkern och orren i fur'n. 

Glad såsom fågeln i morgonstunden 
Hälsar jag våren i friska natur'n, 
Lärkan mig svarar och trasten i lunden, 
Ärlan på åkern och orren i fur'n. 

Se, hur de silvrade bäckarna små 
Hoppa och slå, 
Hoppa och slå 
Vänliga armar kring tuvor och stenar! 
Se, hur det spritter i buskar och grenar 
Av liv och av dans, 
Av liv och av dans 
I den härliga vårsolens glans! 

Se, hur de silvrade bäckarna små 
Hoppa och slå, 
Hoppa och slå 
Vänliga armar kring tuvor och stenar! 
Se, hur det spritter i buskar och grenar 
Av liv och av dans, 
Av liv och av dans 
I den härliga vårsolens glans! 
uti vårsolens glans!

musik: Prins Gustaf 
text: Herman Sätherberg

1 kommentar:

  1. Hej! Jag hittade just hit första gången, och blev totalt fast. Du skriver bra, och jag kan verkligen känna igen mig i mycket av det. Hoppas du har haft en fin helg, jag kommer nog titta in igen.. :)

    SvaraRadera