fredag 1 april 2011

April, april..

Första april och idag har vi skrivit på kontraktet för lägenheten/radhuset! (Det är inget skämt. Hoppas jag.) Jag åkte förbi på väg hem från staden och kände att det kändes som hemma. Det är mindre än det här huset men det känns ändå som att det är "vårt" lilla myshus. Knäppt kanske, men det är så det är. Det ska bli roligt att flytta dit. Just idag när vi ska åka fram och tillbaka till stan några gånger så ser man verkligen alla fördelar med att bo i stan. Först skulle vi in och skriva kontrakt och lämna Peter på jobbet, jag tar bilen hem och får åka in igen för att hämta hem maken igen för att sedan, ikväll, susa tillbaka till stan en gång till eftersom jag ska träna. Väldigt opraktiskt.

För att fira att det är april nu tänkte jag i helgen fixa ihop dörrkransen lite snitsigt och vårigt, jag hoppas det blir bra, jag har virkat en liten spets som ska få äran att se litegrann ut som löv, därefter lite annat plock. Jag ska nog visa er här, om jag törs. I övrigt, vad gäller pyssel i den här marsutmaningen, har det inte blivit så mycket gjort, men jag tänker att jag fortsätter på egen hand även i april. Att pyssla upp en del pyssel är inte så dumt, det blir lättare att flytta då!

1 kommentar:

  1. Hello yo!
    1:a April idag ja, shit då ska man komma på något fyndigt skämt....
    ....
    ...eller så skippar man de.
    Jag vet inte om du märkt de, men jag svarar ofta på dina kommentarer i min blogg på samma ställe som du skrivit. Det finns liksom en reply-funktion i wordpress som jag tycker är rätt smidig. Men det är ju inte så smidigt om de man svarar inte vet om de =) haha

    Iallafall så blev jag jätteglad att du gillade mina påskpåsar på tradera. Men jag håller på att göra en egen sånn till dig, bara så att du vet. Med ditt favvo motiv NEW YORK!!! Men om du vinner någon auktion så skickar jag med den. =)
    KRAM

    SvaraRadera