fredag 8 april 2011

Sittin' on the dock of the bay..

Det jag egentligen skulle uttrycka var att vi om två månader och en vecka sitter högt upp i luften i ett flygplan och är på väg till New York, men jag hade ingen bra strof som kunde symbolisera det, där för blev det den här - Sittin' - sitter. Ja. Ni fattar.

Igår orkade jag inte yoga. Jag var hos prattant, jag var och handlade, jag slängde skräp och på förmiddagen packade jag kartonger med boendestödet (mitt gamla, det var jätteroligt). Apropå boendestöd så kan jag tala om att jag under våren kommer att träffa den ansvariga för Tranås boendestöd tillsammans med min prattant. För att sätta igång matchen liksom, bollen i rullning och så vidare. Det känns bra, då vet jag att det kommer att det inte blir sådär att jag hamnar i ett tomrum bara för att vi flyttar. En parantes i sammanhanget, min trötthet var själva utgångspunkten. Det är en sån där tung trötthet, man liksom orkar knappt andas. Det känns som om det har varit full fart hela veckan. För en normal människa skulle jag tro att veckan skulle vara att betrakta som väldigt lugn men för mig, som är onormal i kvadrat, är det det inte. Det har varit träning, boendestöd, fixa, dona, städa och ja, fullt ös. Så. Träningspasset idag känns sådär tröttsamt. Jag tror dock att det kommer att vara skönt när det är gjort, det brukar ju vara det, men alltså - transportsträckan kommer ju bli trehundra mil. När jag kommer hem ska jag försöka tvinga mig till antingen pizza eller tacos. Fredagsmys så det förslår som ni märker!!

Idag har jag mottagit jättejättefina ljuspåsar av min vän Veronica, hon har sytt dem alldeles själv, två påskpåsar och en New York-påse. Och ett hjärta. Jag ska ta bilder på dem så att ni kan se själva, förhoppningsvis lägger hon ut några fler på Tradera och då kan ni själva få en i er ägo!

2 kommentarer:

  1. Tack rara för din kommentar, å så bra att skylten kom fram! Men nu blir jag nyfiken på ljuspåsarna, snälla visa dem! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej fining!
    Vad roligt att du gillade påsarna! Den "New york" varianten är ju av lite kraftigare tyg, så den kanske funkar bättre till tex förvaring. Coolt att tillexempel ha en kruka i och en pelargon, eller en vas med vildblommor i. Eller vad man känner för, klädnypor, stick/virk-tillbehör eller kottar =)

    Jobbigt med trötthet, det har vi bägge, kanske i olika grad men ändå. Två tröttisar, det har vi gemensamt...eller mer... Faktum är att det är rätt mycket när jag tänker på det.
    Vi är: Två väldigt kreativa, trevliga och idérika brunetter med svårigheter som trötthet och frustration men med humorn i behåll och förmånen av att ha en bra man och underbara djur (katter eller hund och kanin). :)Det är ju väldigt bra!
    Kramar

    SvaraRadera