onsdag 27 april 2011

Han har nog tappat chipsen

Jag hörde på radion att Donald Trump tyckte att det var så bra att han hade deltagit i processen (eller vad man ska kalla det) för att Obama skulle visa upp sitt födelsebevis. Tydligen har man två sådana om man är född på Hawaii, ett ganska kortfattat och ett som är mer detaljerat. Obama har bara visat det första tidigare, men nu, antagligen efter att ha blivit trött på alla spekulationer, kallade han till presskonferens och visade även det senare. Sammanbitet sa han också att det fanns viktigare saker att syssla med. Strax därefter kallar nämnde Trump till presskonferens för att applådera sig själv för att han fått Obama till att visa det. Nu var han nöjd. NU ska arbetet med att kontrollera att det verkligen är äkta (tydligen är han också inne på att kolla om Obamas betyg från Columbia University är äkta). Att ämnet som sådant varit på tapeten sen Obama blev president känns ganska självklart (det är USA, det är en svart president - do the math) men jag fattar verkligen inte varför man ska hålla på.. Han har visat det lätta beviset och det är uppenbarligen så att man funnit det korrekt - han sitter ju i Vita huset nu. Alla gillar honom inte, såklart, Trump verkar definitivt inte gilla honom, men ändå. Donald Trump verkar vara en av de som vill kandidera till presidentvalet nästa år och jag antar att han, istället för att bränna en del av sina pengar på en schysst och ärlig (okej, jag kanske hoppas lite för mycket) valkampanj så tänker han "Aha, vad smart, jag misstänkliggör min motståndare lite till". När jag nu skriver det inser jag att det verkligen är så han tänker. Det är ju klart att när man verkar ha ganska få chips i påsen och inte har så mycket mer att komma med när det gäller politik så får man ta till reservkrafterna - vet man inget så kan man ju inte precis slå till på rättvisa och kloka förändringar i samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar