måndag 25 april 2011

Jag har vunnit!!

Kolla här vad jag har vunnit!!! Det var en verkligt bra och välbehövlig överraskning i dag! Ska bli spännande att se vart jag kan placera detta hjärta i det nya nybergska hemmet :-)

Idag är annars en sån där riktigt piss-sur dag. Jag vill bara glömma livet liksom. Jag fattar inte varför det är så, varför det ska vara så. Det har ju varit en bra påskhelg ju! Roliga saker har inträffat: vi har ätit påskägg, pizza, druckit påskmust, ätit lite mer påskägg, ätit glass, njutit av solen, träffat goda vänner, fått reda på en kommande bebis (så nu ser min lista ut såhär: maj/juni-juli/juni-juli/september och oktober). Man kan se vilka tider som är mest populära att baka på. Det jag nu funderar över är vad jag ska tillverka för presenter. September och Oktober är ju långt borta (tyvärr mindre långt bort än vad jag tänker mig) så där är det ju ingen ko på isen. Maj är en verkligt stor ko på isen, där ligger jag långt efter, den ena juni/juli är klar (dvs. inte klar KLAR men klar såtillvida att jag vet vad det ska bli - efter överenskommelse med den blivande, ömma modern - min kusin!). Jag skulle kunna tänka mig att ni övriga kanske kan vänta er någon form av gåva från New York. Kanske. September och Oktober har jag EN sak till, återstår bara att bestämma vem som kammar hem det priset (det beror egentligen uteslutande på om jag hinner klart och får till det som jag vill).

Jag gillar att satsa på könsneutrala grejer - i klädväg är det svårt tycker jag. Även om jag personligen tycker att det går lika bra med selleri oavsett könet på barnet så vet jag ju att kanske inte föräldrarna och framförallt inte affärerna tycker det. Killkläder fungerar ju alltid på alla barn tycker jag, men det gör inte det med tjejkläder. Inte för att jag inte tycker att killar kan ha rosa utan mest för att det känns väldigt mycket gulligull och pluttiplutt med tyll och spets och rosa och mer rosa. Jag försöker i de fallen satsa på flowerpower. Att försöka att inte tilldela barn/större barn/stora barn/ungdomar/vuxna en specifik roll, att känna ett tvång av att behöva vara på ett visst sätt på grund av könet tycker jag är viktigt, men, jag tycker för den skull inte vi ska övergå till ett kollektivt hen. Vi ÄR ju olika, kön, hudfärg, långa, korta, tjocka, smala, döva, blinda, sjuka, friska, äkta, falska - vi är människor och alla människor har ju rätt att vara det man själv vill och det skulle jag tro är bra att förmedla till sitt/na barn - vi är olika men vi är lika mycket värda alllihop, oavsett kläder och allt annat. (Men jag har ju ingen aning, jag har ju inte ens barn (eller planer på barn) själv, så jag ska väl inte uttala mig - jag har hängt lite på familjeliv.se så jag vet att jag inte har en aning om någonting i barnväg och då vet jag faktiskt ingenting. Och nej. Om hur det är att ha egna barn har jag ingen aning om, men hur jag personligen vill att samhället ska se ut har jag en aning om. Så låt Kalle och Ebba ha rosa tyll om de vill det, och låt Nina och Rasmus ha spiderman-kläder om det är vad de vill). Det tycker jag. Ni får såklart tycka vad ni vill. Antagligen är det några av er föräldrar som himlar med ögonen och inte tycker jag fattar ett dugg..

Så. Nu ska jag fortsätta deppa. Och kanske äta lite broccoli-paj innan jag drar iväg på träning!

PS. Jag glömde ju berätta! Jag har fått tag på en cykel! 500 kronor! Me like!! Cykla, cykla, cykla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar