måndag 2 maj 2011

Maj. Det är MAJ!!

Alltså. Fattar ni? Maj!! Vid varje månadsskifte känner jag att jag upprepar, nästan som ett mantra, "när gick den här tiden"?? Om bara tretton dagar är det en månad kvar tills vi åker. Hajja! En månad (dvs. en och en halv månad just nu). Och idag om en månad börjar vi flytta. Herregud säger jag. Herregud!! Snart är det jul igen. (Jag  är alltså (snart) 32 och inte 92 vilket man kanske kan förledas att tro).

Ikväll ska jag dansa Afro-power. Jag funderar på om jag ska gå vidare i livet och köra lite gym till hösten och komplettera med yoga. Yoga tycker jag är det roligaste, men jag saknar (tro det om ni vill, för det var just det här som jag tyckte var bra från början) att inte kunna gå när jag har lust. Jag har ju hela dagarna till mitt förfogande och det skulle kännas schysst om jag kunde göra det under dagtid istället, nu när vi ska flytta till storstaden. Då skulle jag kunna ha ett projekt med mitt boendestöd, till exempel. Well. Det är långt till hösten (uppenbarligen inte särskilt, med tanke på bloggstarten) så kanske kan jag vänta ett tag med att bestämma. Men tänka får man ju. Genom att träna på gym skulle jag ju också kunna - rent hypotetiskt alltså - träna i sommar också. Jag vill väldigt gärna känna den där euforin som min vän Katt känner när hon är ute och springer men jag gör verkligen inte det. Promenader - ja. Springa/jogga - så jä--a tråkigt. Oavsett. Beslutet skjuter jag på framtiden. Minst två månader. MINST. (Man behöver faktiskt sommarlov också. Även om man är hemma och är sjukskriven/ersatt).







Maj. Det är verkligen Maj. Shit...

2 kommentarer:

  1. Jag är tvärt om: promenader - nej, löpning - ja! ;o)

    SvaraRadera
  2. haha jag känner precis tvärtom!
    Promenad - ok, med gott sällskap men hellre en fika
    Springa - så sjukt härligt! :)
    men.. om du tränar yoga på ett gym så kan du väl rent teoretiskt gå när du vill..? om du smyger lite och är nära dörren från början..

    SvaraRadera