torsdag 31 mars 2011

Pratkvarn

Mitt nya boendestöd är så djävulskt pratig. I ett pratar hon. Aldrig tyst och alltid om ditten och datten och dottern hit och sonen dit, mannen där och resa är jätteroligt. Alltså. Hon är jätterar, gullig, snäll men vi klickar verkligen inte känner jag. Fruktansvärt påfrestande. Mitt förra boendestöd pratade jag ju såklart också mycket med, men det var på ett helt annat sätt, inte alls den här typen av "väninnesnack". Kanske är jag elak, men, jag tycker det är underbart att vi ska flytta snart för då behöver jag bara stå ut i två månader till. I Tranås har de såklart också den här typen av stöd men i en helt annan omfattning och det är upplagt på ett annat sätt. Jag vet ju ingenting exakt om någonting, bara det min prattant berättade om när jag var där i tisdags. Det kommer bli så att vi tar tag i det till hösten eftersom det är en sommar med alla möjliga händelser dessförinnan.

Som jag tidigare meddelat så ska jag ansvara för packandet i samband med flyttandet. Därför ska jag banne mig sätta alla resurser jag har på detta projekt. Det jag först ska göra är att studsa in på ÖB när jag är i stan nästa gång för att uträtta något ärende, och köpa lite flyttkartonger, jag vet att de har sådana där och vi har dumpat ganska många av de vi hade när vi flyttade sist. När jag gjort det, kan jag börja plocka ner sådant vi ändå inte kommer att använda under den tid som är kvar, vilket egentligen bör vara en hel del med tanke på hur lite man faktiskt hinner göra på två månader. Man (vi) gör mycket mindre än vad man tror har jag insett, tiden går så himla fort. Nåväl. Jag kallar projektet "FRAMFÖRHÅLLNING".

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är jobbigt med människor som pratar hela, hela tiden. Det blir som bara en envägskommunikation. Finns ett par sådana på jobbet. Och får man väl en syl i vädret så syns det att de inte lyssnar utan tänker på vad de ska säga när jag blir tyst...eller råkar ta ett lite för långt andetag, hehe!

    Jag vet inte om Herman skulle överleva en resa ;).
    Men det kanske går att starta en själv. Receptet jag har är ju när smeten är "under tillväxt" men den innehåller: 2dl mjölk, 2 dl socker, 2 dl mjöl. Men hur länge man då ska låta den stå så att den "kommer igång" vet jag inte.

    SvaraRadera