måndag 24 januari 2011

Återvändo

Mina lårmuskler har återvänt. Eller. De är åtminstone inte så ömma att jag har svårt att gå i trappan. Det känns rätt skönt faktiskt. Herregud vilken smärta - jag säger bara det...

Igår såg vi Narnia på svenska med den minsta lillebroren. Han tyckte den var bra och det var ju bra. Jag gillade första filmen väldigt mycket, den andra orkade jag inte se på och den här, ptja, jag tror inte de här filmerna riktigt är min tekopp. Jag tyckte den var jättefånig. Kanske var det lite för att de pratade svenska istället för de "normala" skådespelarrösterna, men, jag satt och störde mig - verkligen STÖRDE - på hela filmen. Det känns lite olikt mig, om jag får säga det själv, jag brukar inte reagera på det sättet. Det var bara löjligt och förutsägbart och ja, ni fattar ju själva. Inga höga poäng. En bra sak dock: jag kunde få med mig filmtidningen och se vad det finns för kommande filmer - flera verkar rätt bra så jag kan nog få lite ersättning tids nog!

Surfade in på ettannatnewyork idag. Jag längtar verkligen, verkligen. Det kan vara på grund av den här tiden på året då allt är så förfärligt grått och trist. Snön smälter, himlen är grå, det plaskar runt fötterna och det är ännu långt tills tussilagosarna och tranorna börjar röra på sig.







Sen tänker jag tipsa om ett inlägg i en blogg jag råkade halka in på - galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar