söndag 16 januari 2011

Vår?

Alltså. Jag verkligen, verkligen längtar efter vår nu. I alla bloggar (eller kanske inte alla, men många i alla fall) ser jag ljus och tulpaner. Pga. vår åtstramade budget blir det inte några tulpaner (allt som handlas är mat, därutöver enbart löpande räkningar och bensin), istället ser jag fram mot resan till NY (såklart), fler tänder som ska lagas samt en överraskning som jag ska få på alla hjärtans-dag. Coolt.

Icke desto mindre - ett vårlikare hem bör väl inte vara helt omöjligt tycker jag och av den anledningen tänkte jag börja brodera en somrigare duk idag. Dessutom kanske det är dags att ta ner granen och ljusstakarna - fast jag tycker det är så mysigt, åtminstone med granen. Vi har heller inte överdrivet många fönsterlampor och av ovan nämnda anledning blir det inga heller, man får hålla till godo med det som finns helt enkelt. Nu blir jag lite taggad dock, så jag tror jag tar med mig datorn ner och kör på min sommarspel-lista för att få upp värmen ytterligare. Vädret utanför: blåst och snösmältning är ju inte överdrivet inbjudande så ett försök till vår inomhus kanske rentav motiveras ännu mer.

Jo. Så får det bli.

Jag har också tagit beslutet att testa yogan - min kusin har testat, hon tyckte det var för långsamt och därför tror jag att jag bör testa det, jag tror min prattant skulle utbrista i ett "Halleluja" om hon visste det (återkommer med resultatet av berättandet när jag varit där nästa gång).













Ps. Givetvis ska även bloggen få bli vårlikare - men jag väntar tills huset är färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar