tisdag 20 mars 2012

195 kronor

Jag får tillbaka 195 kronor på skatten! Halleluja!! Nej, jag är inte ironisk faktiskt, jag är rätt glad över att jag får tillbaka litegrann - allt är ju bättre än återbetalning tycker jag. Rätt in på New York-kontot går de. We like.

Idag har boendestödet varit här, det var bra. Jag har ju haft lite problem med mitt schema, mina önskningar och själva mitt mående. Igår tvättade jag ju, helt slut blev jag, hade lätt kunnat gå och lägga mig vid åtta. Nemas problemas. Det var för jobbigt att gå upp för trappan bara, så jag låg i soffan ett tag. Orkade inte ens bry mig om hur det gick för HV (men det gick ju inte alls för dem så det var ju ingen förlust direkt (eller, ja, det var ju det det var)). Hursomhelst. Tanken var ju då att idag skulle jag simma, imorgon skapande och stick-café, torsdag boendestöd och promenad, fredag ECT. Nu blev det istället så att vi tog bort simmandet idag och satsade på promenad. Enbart. Självklart är det ingenting jag vill, men, man måste nog vara lite förutseende här. Igår var jag ju då, som skrivet, död efter tvätten - imorgon väntar två saker som jag tycker är det roligaste på hela veckan men som hittills resulterat i att jag varit helt död på torsdagen sen. Alltså: lite lugnare idag och på torsdag så kanske det kan fungera. Nästa vecka blir det simmande på måndagen istället = tisdag och torsdag lugna dagar. Då börjar dessutom ECT:n gå ner på varannan vecka, så då är varannan fredag ledig och då kan jag lägga in lite sim där istället. Går det här nu så bra som vi önskar så jag nu försöka att INTE lägga på mer om några veckor utan hålla det såhär fram till sommaren kanske. För att det ska fungera och vara stabilt. Det låter ju åtminstone sunt.

Resten av den här dagen ska jag istället gå ner på stan och till biblioteket, eventuellt ska jag också försöka få ihop lite blommor att ha på trappan. Köpstopp till trots - lite vår måste det få bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar