måndag 19 mars 2012

Tänkvärt

Igår hade jag en datorfri dag. Mycket bra. Mycket skönt faktiskt. Borde alla ha. Jag tror jag ska införa det i mitt liv för det är rätt behövligt. Visserligen fejsbokade jag lite från telefonen, men, det tog ju ingen tid egentligen. Istället städade vi här i hemmet - icke helt onödvändigt - man borde införa en städdag också. Kanske rentav kombinera dessa två i en dag? Jag fixade till en tavelvägg i vardagsrummet, det gör att den fula färgen försvinner lite mer och väggarna ser dessutom lite högre ut. Det är lite ovant ännu men det känns som ett bra drag. Tror jag.

I övrigt har jag inte någonting alls att berätta. Jag har haft massor av bra tankar på bloggämnen under helgen, men det är såklart ingenting jag minns idag. Det enda jag tänker på idag är att jag inte får glömma bort tvätten och att New York ändå är New York och att man kan besöka Europeiska huvudstäder på långhelger. Vi har ju precis börjat bli kompisar med just New York, vi börjar liksom veta hur vi ska bete oss gentemot varandra, vi måste fortsätta utveckla vår relation känner jag, jag vill det i alla fall. Jag vill inte låta dryg men jag tror att man måste ha varit där för att förstå hur jag menar. Eller om man har varit i någon annan stad som man fullkomligt förälskat sig i, det går nog kanske på ett ut.. Jag tror liksom att, jo, jag kan släppa taget och åka till någon annan plats men sen återvänder tankarna och känslorna ändå till New York. Det är ju samma sak med vänner, man träffar nya människor genom åren och det är klart att man skapar riktigt bra och goda vänner där också, mycket mycket goda vänner, säkert minst lika bra vänner som man redan har, men, man har alltid kvar de där bästa vännerna man hade en gång för länge sen..

Med det sagt: Veronica, jag hoppas det gick riktigt bra på intervjun (även om det kanske inte är ditt drömställe så är det ju i alla fall någonting)!!

1 kommentar:

  1. Mjo, men det tråkiga är att det har varit "jag kan inte" "jag hinner inte" osv de senaste typ 5 gångerna jag har hört av mig. Och då kunde man ju tycka att hon kanske kunde höra av sig om hon nån gång skulle ha tid att ses. När hon liksom vet att jag vill ses..

    Kram!!

    SvaraRadera