onsdag 7 mars 2012

Kreativitetens onsdag

Idag verkar det bli mycket pyssel - åtminstone såhär på förhand. Det är ju min skapandegrupp och sen är det stickcafé på folkhögskolan. De hänger i varandra tidsmässigt (om jag minns rätt alltså) men som tur är, så är en av ledarna på caféet tillfällig lärare på pysslet = sällskap. Jag behöver lite hjälp med min stickning, jag har fått en beställning på bebismössa och "tossor", jag startade friskt med fint garn jag hittade på syfestivalen - sen insåg jag att man behövde hjälpsticka och det har jag aldrig använt så när jag försökte igår så ja, gick det som det gick, dvs. inte alls. Så nu ska jag försöka hitta ett lite lättare mönster i samma stil med samma garn och hoppas att det funkar bättre - annars får jag börja om och så får jag hjälp på caféet (eller pysslet). Börja om måste jag oavsett, när jag tänker på det, så ja - jag återkommer i frågan. Mitt vinstprojekt har jag också satt igång, det blev jättebra när på första försöket men tyvärr passade det inte själva syftet så jag funderar på hur jag ska göra - förändra mönster eller göra nytt. Spännande som sjutton!

I övrigt kan man väl säga att det inte har hänt någonting sen igår. Solen fortsätter skina, det känns som vår och jag skulle vilja fixa till lite fina vårblommor på trappan men jag är lite rädd för att det ska frysa, det är frost på morgonen och ganska så kallt under dagen också (eller har varit de senaste dagarna i alla fall). Jag drömde om tussilagosar i natt dock, jag tror det måste vara ett bra tecken? Jag var ute igår och försökte hitta några att fotografera men det verkar vara lite tidigt - däremot fick jag fota massor av änder som inte var ett dugg skygga. De närmast poserade friskt både i vattnet och uppe på land. Snart kommer det nog små andbollar i gänget.. Annars läste jag i tidningen att två tranor kommit till Hornborgarsjön och det är ju ett vårtecken om något är det - här kan du hänga med i utvecklingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar