torsdag 29 mars 2012

Sjukt!

Jag blir ju aldrig sjuk. Hittills den här våren har det dock kommit och gått lite sådär halvhängigt. Så nu, när vi snart ska bege oss till utlandet, då känner jag att det är någonting som spökar ganska bra. Att jag gick hem i störtskur och blåst igår gjorde det kanske inte bättre eftersom jag redan då kände mig lite risig. Party alltså. Således kommer den här torsdagen hamna i facket "jagtardetlugntochvilarheladagenförattdetskaförsvinnaochintebrytautsåattjagblirpiggimorgonigen". Päfäkkt. (Jönköpingska).

Har rullat igång med utmaningspysslet lite smått, även om det inte är april än. Igår på skapandet fick jag lära mig att rundsticka är det som funkar bäst på flyg (dvs. en rundsticka får man ha med sig utan problem). Tyvärr har jag just nu inte ett enda projekt med rundsticka inblandat, men, snacket sa mig att det var flera som fått med sig sina stickor utan större problem, virknålar hade, vad jag förstod, också fungerat (vilket jag tycker kanske vore mer logiskt är en rundsticka, men ja, vad vet man). Hursomhelst kan jag ju chansa om jag inte hittar på någonting runt, i värsta fall tar de ju stickorna eller virknålen och slänger den, garnet får jag ju behålla och det är ju det som är det viktigaste!

Nu tror jag att det börjar bli dags att slänga sig på soffan och slöa ett tag, ska ju till prattanten i eftermiddag, så det gäller ju att man planerar vilandet. Jag väljer dock bilen som transportmedel så jag behöver ju inte ge mig av en timme tidigare = mer vilotid.

1 kommentar:

  1. Ja, haka på!!! Det rör sig ju främst om gång/jogging i början, å det tar endast en kvart per pass i början :-D Vore skoj om du med körde! Men försår om du vill ta det efter semestern! Använd det du har ska jag med haka på, så nu rotar jag igenom gömmorna för att se vilka projekt jag ska passa på att få färdiga... KRAM

    SvaraRadera