torsdag 8 mars 2012

Hallå?

Nu kom snön igen. ROLIGT. Och blåser gör det också. Pissväder! Jag tror jag stannar inne idag för det får man faktiskt göra när det är sånt här skitväder!

Igår var jag både på skapandet och på premiär-stickcaféet! Det var jätteroligt faktiskt, jag ska fortsätta med båda, det tänker jag göra. Jag märkte dock att det tog väldigt mycket kraft och det är intressant att lära sig att trots min extrema förbättring så krävs det inte överdrivet mycket för att jag ska bli helt slut. När jag är igång så känns det lite som att jag kan förflytta berg, men sen efteråt så blir det direkt dyk ner i soffan och sänggående vid nio. Senast. Jag hade tänkt ta en simtur eller gå en långpromenad idag, men, jag tänkte att jag skulle använda min nyvunna erfarenhet (samt det dåliga vädret) till att stanna hemma och bara ta det lugnt. (Egentligen är det kanske, i det syftet just, bra att det är så dåligt väder eftersom man inte har någon större lust att ens öppna dörren för att hämta posten). Jag påbörjade igår tillverkningen av bebismössa till min fd. svägerska som ska få en liten bebis alldeles snart. Jag hoppas den blir fin och framförallt hoppas jag såklart att hon ska bli nöjd, jag har tänkt att jag ska sitta med den idag - det borde ju inte ta så himlarns lång tid, för bebisar (storlek 1-3 månader) är ju inte särskilt stora och mössan ska ju bara sitta på huvudet och inte innehålla hela bebisen, så den bör ju vara klar snart. Kan man hoppas. Jag ska också beskära några kort för att förnya fotoväggen vi hade i vardagsrummet i förra huset och sätta upp den i det här vardagsrummet. Något måste göras för att dölja tapeten.. (Jo, jag tänker, hellre den tapeten och en resa till New York än ny tapet och längre tid innan resan blir av).

Så. Det var väl det. Över och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar