fredag 9 mars 2012

Ett litet fredagsinlägg

ECT-dag as usual. Jag fick åka dit med den roligaste taxichauffören. Vi pratade om pensionärer bland annat - han hoppades på att hinna förbi Ikea för att käka frulle där på sin nästa körning. Han tyckte det var en bra frukost, billig även om man la till lite extra (äggröra, pannkakor och köttbullar) - pensionärerna däremot gick all in på basen: två frallor, pålägg och kaffe för nio kronor. Förra gången han var där gällde två för en och då var ju frågan huruvida de (pensionärerna) skulle slå till på några köttbullar för att lyxa till det, men, nej, det var det inte tal om.. Jag hoppas att han fick mat i alla fall, han är så rolig så det är han värd - det finns ju många som inte är det, så de bra förtjänar att uppmärksammas!

(En annan sak var att han tyckte att det borde gå att ställa in väckarklockan på en speciell fredagssignal så att man blev glad när man skulle gå upp på morgonen, över att det var sista arbetsdagen i veckan.. Inte så dumt kanske?)

ECT:n gick bra, jag hade dock svårt att somna så jag fick extra narkosmedel. Jag hörde inne i dimman att de ropade på mig (antagligen pratade de i normal ton, men det lät som rop) två gånger och sen hörde jag att de skulle ge 400 av någonting) men i slutändan vaknade jag och allt var klart, fast då hade det tagit lite längre tid så det kändes inte som att jag behövde vänta så länge innan jag fick åka hem.

Nu till helgen sägs det ju att det ska bli bra väder - jag hoppas verkligen det, då ska jag gå på fotopromenad och/eller vanlig promenad, jag ska sticka lite och jag ska lägga upp vardagsrumsgardinerna så att det blir klart. Kanske fixa upp lite tavlor på väggarna, också i vardagsrummet, min nya NY-vägg blev ju klar igår, väldigt snyggt och väldigt bra för motivationen, det kan jag säga! Kanske bjuder jag t.o.m. på ett fotografi eller två!

1 kommentar:

  1. ha ha vilken härlig chaufför, sådant kan alltid munta upp. Och en fotopromenad, det lät härligt, här blåser det dock så det känns inte så lockande... däremot är det auktion i trakten som jag är sugen att besöka... men vi får se... Å givet hojtar jag till å tipsar om jag får nått bra knappyssel! KRAM

    SvaraRadera