lördag 17 mars 2012

Duracellkanin

Idag på morgonen hade jag ett par timmar duracellkaninsenergi. Upp-äta-plocka disk-måla grejer-sätta upp väggdekorationer-plantera lökar... Sen sa det pang och nu är jag död. Bildligt talat givetvis. Någon som har en idé om hur man kan göra för att liksom sprida energin över dagen istället? Vore ju mycket smidigare om man kunde starta i lugn och ro, greja lite, ta det lugnt, greja lite mer osv. Inte dundra på i 180 och krascha totalt. Vi gick i alla fall en promenad nu på eftermiddagen (efter att jag sovit), jag funderar lite på om jag ska sätta mig och sy lite uppläggning på gardinerna - för hand, jag har ingen symaskin - men mest tror jag att jag slänger mig i mitt soffhörn och glor med halvöppna ögon på tvn och sen somnar jag väl igen. Det är det som är det värsta tycker jag, att jag verkligen inte får mer energi när jag duracellat klart. Man kunde ju tänka sig, och det var precis vad jag gjorde, att en liten sovstund gjorde att jag piggnade till, men så funkar det ju inte.

Tråkigt.

1 kommentar:

  1. Jag är likadan..

    Kan du förresten byta färg på texten i dina inlägg. Det är så svårt att läsa den här färgen. ;) Kanske mörka ner den lite bara. :)

    SvaraRadera