tisdag 6 mars 2012

Va f-n?

Ni som har sett Solsidan kanske minns scenen där Mickan säger "älskling, kan inte vi åka till New York?" varpå hennes make, Fredde svarar "Älskling, du kan inte säga New York på det där sättet (...)". Detta hände mig idag, fast det var inte min man som hånade mig utan mitt boendestöd... Eller ja, håna och håna, men han hade i alla fall hemskt roligt åt det. Det är ju tur att jag mår så bra nu att jag inte blir helt knäckt ett halvår av det. Frågan är då: HUR ska jag säga det egentligen? Säger jag det väldigt mycket "amerikanskt", nästan så att det låter tillgjort? Ska jag säga Njo jårk? Han hade inte något bra svar på hur jag skulle säga det, han mest bara fnissade. Man kan ju undra vem som är stöd åt vem.


Ps. Det ska ju sägas ändå, så att ni förstår, att jag gillar honom, han är jätterolig att ha som boendestöd tycker jag, så det är mest en rolig grej, det är bra att man har någon som fattar ironi exempelvis - det kan annars vara ett litet problem i mitt umgänge med främlingar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar