tisdag 13 mars 2012

Åsa aka surtanten från helvetet

Min svärmor har gett mig lite jävlar anamma tror jag. Jag har världens bästa svärmor och hon är cool som få, hamnar alltid först i kön och man kan lita på att om något är fel så får man tillbaka dubbla insatsen. Nu har jag tagit till mig av hennes resurser och sätt att ta plats genom att skicka ett väl genomtänkt mail till Telia och frågat om de kan ge mig en god anledning till varför jag ska fortsätta vara deras kund när det gäller mitt mobila abonnemang. Det är väl kortversionen kan man säga. På de 3900 tecken man fick använda skrev jag lite mer, jag kände mig cool och stark, jag skrädde inte orden direkt. Två förslag var att jag kunde få en ny telefon om det nu är den som är problemet då en bekant med samma telefon har haft samma problem eller, att jag skulle få säga upp abonnemanget trots att bindningstiden inte är slut och byta till ett annat bolag eftersom min make (som alltså inte har samma operatör) inte har samma problem som jag har. Jag tänkte: man måste ju satsa om man ska vinna. För Telia lär väl knappast jag som kund göra någon större skillnad, för dem är det väl vilket som, en mer eller mindre liksom. Men. Just för att det är ett så stort företag så borde det ändå ligga i deras intresse att jag är nöjd? Eller? Det som kanske kan bli ett problem är ju att jag nu, om de säger "jaha, det var ju synd för dig, vi kan tyvärr inte göra något och tack och hej" så är jag ju mer eller mindre tvungen att byta abonnemang i alla fall.








......eller så skickar jag min svärmor på dem, då vill åtminstone inte jag vara i närheten!!


OBSERVERA: Det är jag som är surtanten, min svärmor är det absolut icke!

1 kommentar: