onsdag 9 mars 2011

Dagens bild nr 17 och annat dravel

En bild på min fritid:

Här har ni en av årets tomatplantor som igår fick byta upp sig och hamna i en större kruka med ny och fin jord. Jag hoppas den ska trivas!!

********

Ett tillägg till föregående inlägg är att frihetsgudinnan är en del av utmaningen "Använd det du har" som ni kan se till höger (klicka er vidare om ni vill hänga på också). Utöver det håller jag på med min sjal som aldrig tycks ta slut, jag har planer på en ny sjal som ska virkas av ett hekto svart ullgarn efter ett mönster jag hittade här. Jag skulle också vilja få till ett par påskprydnader, mest för att jag har dåligt med sådana och det vore trevligt att ha lite tuppar och kycklingar som tittar fram på oväntade ställen. Ytterligare ett projekt är att göra en sån där turistväska som man kan ha runt halsen, ni vet vad jag menar, supersäker förvaring av dyrbara saker. I allmänhet ser ju sådana ganska trista ut så jag har tänkt att jag ska hotta till den med lite pärlor och annat så att den kommer att se ut som ett halsband och på så sätt förvirra potentiella tjuvar och banditer.. 

Efter lite slösurfande på olika bloggar så hittade jag idag en rolig sida. Jag har aldrig riktigt fattat det där med att man ska förnya löften osv. i sitt äktenskap. Okej, det kan vara lite kul om man tycker det, såklart, men ja, jag har aldrig riktigt hajjat varför man ska gifta sig flera gånger med samma person. Tills nu då. Nu överväger jag starkt att göra det. T.ex år 2017 då vi varit gifta i tio år. Det här är vad vi ska göra då! Praktiskt också, att ta reda på det redan nu för då hinner man ju spara de pengar som man behöver tills dess (och leva under tiden dessutom) - man kan ju tänka sig att man, utöver detta andra bröllop, hittar på andra saker när man väl befinner sig där. Kanske. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar