onsdag 30 mars 2011

Dansa samba med mig!

Vi fick lägenheten/radhuset!! Vi flyttar in den 1 första juni (eller ja, vi får nycklarna) och får betala från 15:e juni (vilket är dagen då vi åker). We like! Det känns väldigt bra, det måste jag säga. VÄLDIGT bra! Så nu har jag börjat fundera på hur vi ska få plats med de saker vi har.. Här är det ju rätt öppet och ja, man kan säga att möblerna inte syns så tydligt eftersom det är stora ytor. Det är det ju inte i radhuset så jag undrar hur det ska gå. Har kommit fram till att det måste bli ganska många tavellister, det verkar mer praktiskt än att hänga upp dem på väggen - då kan man ändra om lite som man tycker och man kan ha sina snitsiga kokböcker som dekoration i köket. Som exempel. Tyvärr lyckades jag glömma bort att fotografera när vi var där, inte så bra, det hade varit bra om man kunnat se lite hur det ser ut, ni vet hur det är, man glömmer bort! Bra sak dock - som jag minns - är att vi får köpa diskmaskinen som finns där! (Och tvättmaskinen, men det finns inget torkutrymme så det känns ju lite, tja, onödigt). Diskmaskin är en fantastisk uppfinning, det känns som att disken blir renare tycker jag. Trädgårdsplätten är liten så om någon känner att det skulle sitta fint med en gräsklippare så kan ni väl höra av er?!

Att vi bor i stan när vi åker är ytterligare en fördel. På det viset kan vi nämligen ta tåget till Arlanda direkt istället för att först åka till Eskilstuna, lämna bil och ev. katter och sedan därifrån ta tåg och buss och så vidare ut till Arlanda. Förhoppningsvis lyckas vi hitta någon som kan ta hand om katterna under de veckor då vi är borta så att vi inte behöver ta dem till Etuna - vem som helst som är sugen på det kan ju också höra av er så blir vi ännu gladare.

Som avslutning kan jag då säga att den som inte har något att göra under kristi himmelsfärd-helgen som är 2-6 juni och har lust att flytta lite prylar är välkommen att göra det. Vi bjuder på pizza och, om man vill, en (eller för all del fler) flyttöl eller, om man t.ex. kör, någon annan typ av dryck! (Katt, du är undantagen eftersom du (väl) ska flytta själv däromkring).

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni fick huset!! Grattis =)
    Tavellister är bra. Vi har två i köket och jag har ställt upp den gamla köksalmanackan jag hittade på second hand där.
    Diskmasin är också bra, det skulle Mats bli väldigt avis på för det är en av hans stora drömmar att kunna ha en sådan, hehe!

    SvaraRadera