lördag 5 mars 2011

Möss i sovrummet?


Jag är ganska väldigt övertygad om att fröken Flisan har jagat möss i natt. I SOVRUMMET! Först tänkte jag att det kanske var en leksak, men, eftersom det lät sådär härligt som det gör när små möss springer och Flisan glatt hoppade både fram och tillbaka så är jag, ja, rätt säker. Peter frågade om jag hade hittat musen - nej, det har jag inte och jag misstänker att det kan bli svårt eftersom den stackarn antagligen blev uppäten när leken var slut, de brukar ju liksom bli det. Så, även om jag återigen (hade) hittat lusten att bo i det här huset så kan jag säga att så är det icke längre. Jag tänker flytta. Peter kan ju bo kvar om han vill, men jag vägrar faktiskt att bo i ett musbo. That's that. 

Igår var jag och tränade. Det verkar som att det blir färre och färre hela tiden, på typ alla pass. Det kanske är ett normalt fenomen sådär när julen lagt sig långt bak i huvudet, vad vet jag, jag har ju inte tränat pass förut men överhuvudtaget så brukar det väl vara en ganska rejäl uppgång i och med alla nyårslöften. Igår var det dock förståeligt, jag tyckte det var skittråkigt och skitjobbigt. Noll motivation. Men man är ju inte i topp alla dagar så egentligen behöver man knappast vara förvånad. 

Nu ska jag tänka på New York igen. Det är i alla fall roligt - vi ska nämligen städa sen och då kan man behöva känna sig lite peppad. (Jag vet inte om just det sambandet är klockrent men vad fasen..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar