måndag 21 mars 2011

Åter en måndag

Och nästa vecka är det sommartid (väl?). Dock - det blåser som fasen ute idag, men det är VARMT. Jo. Jag kände det när jag skulle hämta posten och hade t-shirt (och ett par leggings, visserligen bor jag på landet och det är inte så mycket folk runtomkring, men någon gräns har ju även jag) - tidigare har det blåst isande kallt och man har liksom sprungit in igen. Idag icke så, alltså. Det var ljummet! Blåsten också! Ljummet! Det är ju knappt man tror att det är sant. Man är så ovan. En ansiktsboksvän är i London och har skrivit att hon knappt behövde jacka - det borde väl egentligen betyda att det vädret flyttar sig över hit, borde det inte? Tar den här vägen också? Just nu bådar det ju gott i alla fall.

Idag är annars en sunkig dag. Jag känner mig bara sådär - heldeppig - jag orkade inte gå ur sängen knappt. Sådana dagar är inte roliga. Ville bara sova och sova och sova. Och i morgon kommer boendestödet. Suck. Hon är så j---la tjatig. Alltså, jag vet inte, hon är jättesnäll och rar men hon pratar så mycket och ja, jag vet inte, det känns som om hon har mer som en väninnesyn på det hela. Jag pratade väldigt mycket med mitt förra boendestöd också, fast det var på ett helt annat sätt, framförallt var nog hon mer reserverad - klart hon berättade om sin fritid, men inte sådär väldigt djupgående. Eller jag vet inte, jag kan inte formulera det riktigt, men de är inte lika varandra. Jag vet inte hur de andra som har boendestöd är, det varierar väl ungefär lika mycket som antalet personer, men jag vet inte, det känns just nu som väldigt jobbigt. Jag vet att det är bra, och jag känner att de gånger som hon (eller i alla fall mitt förra) är här så har jag varit lite gladare. Nu har jag mest bara ångest inför besöken. Men samtidigt så ska jag väl ge det lite tid, vi har ju knappt lärt känna varandra än (eller snarare, jag har lärt känna henne och hela hennes familj och bekantskapskrets), så det kanske blir bättre.

Uhg. Ska iväg och träna sen tänkte jag, men jag har verkligen ingen ork eller lust. Antagligen så är det just därför jag ska iväg och göra det, men bluäöh. Fast det var roligt sist, det nya afropowerpasset, så varför inte - det är ju ofta roligare när man väl är där. Mest längtar jag dock efter yoga-passet. Det är det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar