lördag 19 mars 2011

Härligt väder!!

(jag försöker låtsas att jag älskar vintern så att den, därför, ska försvinna)

Jag vaknar och ute är det strålande sol och en halvmeter snö! Fantastiskt - vilken vinter! Man känner hur det spritter i benen av längtan att hoppa ut i snön, bygga snögubbar och kasta snöboll! Tyvärr ska vi ju åka bort idag så det går inte, istället ska vi spela spel, äta god mat och dricka sprit (eller ja, kanske något glas vin i alla fall). Synd på det vackra vädret (mummelmummelmummelmummel).

Nu ska jag försöka hitta mina glasögon, de var försvunna ett tag och så hittade jag dem igen - men säg den lycka som varar för evigt - nu är de försvunna. Jag har förvisso ett par till, så jag har ju klarat mig, men idag känner jag att rött skär sig med mina knallrosa naglar (som jag fixat, inte för att jag vill få lite vårigare känslor, utan för att jag är så glad över att det är vinter, såklart) så jag vill gärna hitta de svarta. Kanske bäst att jag sätter igång. Typ nu.



(Är det någon mer än jag som noterat en mening ur en viss reklam för halstabletter? Repliken lyder "långt ner i halsen". Jag vet inte, kanske har jag helt fel referensramar men det uttrycket får mig att tänka på helt andra saker..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar