söndag 13 mars 2011

Ydre kommun

Nu vet jag varför Ydre Kommun är så liten. Det finns ingen tanke bakom marknadsföringen av sig själv. Jag letar efter motionsspår, idrottsanläggningar, träningsmöjligheter osv. (vi tänkte hitta någonstans där man kan ta en promenad utan att se det gamla vanliga) på hemsidan. Inget svar. På någonting. Av den karaktären. Det finns såklart information, om allt möjligt som också är viktigt, barnomsorg, äldrevård, tandläkare och allt sådant, det får man ju säga är väldigt bra. Ydre countryfestival är också medräknad. Jag vet att det finns ett Gym i Österbymo - det finns inte med, och jag vet ju att det finns idrottsplatser - finns bara med på en karta som kanske inte är den mest smidiga varianten. Man tänker också att varje hemsida över en kommun (eller vad det nu är man har hemsidan till) har en sökruta - det är man van vid. Så icke Ydre. De kanske tänker att ingen behöver söka efter någonting eftersom kommunen är så liten. Jag vet inte. Men hela hemsidan andas internet i slutet av 1990-talet och säkert var den toppmodern då, men det har ju ändå gått över tio år sen dess, en utveckling kanske hade varit att föredra. Tur att vi inte har så långt att åka i vilket fall, nu kan vi ju utan problem undersöka på egen hand så det är ingen större skada skedd men ett inlägg om fallet kändes obligatoriskt!  



2 kommentarer:

  1. Hi hi det är nog många kommuner som tyvärr ser likadana ut, eller företag som inte uppdaterat sedan slutet av 90-talet... Kram kram

    SvaraRadera
  2. Öviks kommun har en helt okej sida, här har vi hängt med i svängarna ;)

    SvaraRadera