torsdag 17 mars 2011

VVPT!!

Min bloggvän Therese och jag har startat en ny klubb. VågaVägraPlattTv. Snart är tjock-tv:n ett minne blott.. Sorgligt. Men vår är "still going strong" och den kommer definitivt inte bytas ut mot en platt "baraföratt". Aldrig i livet. Jag lovar er att en platt-tv går sönder bra mycket fortare än tjockisarna - ungefär som med mobiltelefonerna (5110 - come back!!). Tänk när vi sitter på ålderdomshemmen om 70 år (eller ja, där var jag kanske lite väl entusiastisk 102 år är det ju inte så många som blir) och talar om för ungdomarna (ni hör ju, jag är redan halvvägs dit) att det på vår tid fanns tjocka tv-apparater där man fick gå fram och T R Y C K A på knapparna för att byta kanal. Och det fanns bara två kanaler. Dessutom. Det modernaste var liksom den där pilen i högra hörnet som visade när ett nytt program började i andra kanalen. "Det ni!" kommer vi säga, triumferande, till de chockade ungdomarna. "Så var det på vår tid! Man fick ingenting gratis!" (Om man vill läsa mer om det här så rekomenderar jag "Två nötcréme och en moviebox" av Fredrik och Filip - jag skrattar lika mycket varje gång jag läser den, speciellt stycket om det klassiska utruset mot Glassbilen).

Nu ska jag fundera på om jag har något mer att berätta för er idag.
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Nej. Inte egentligen. Jag har varit på Yoga - jag älskar yoga, det är det bästa på hela veckan. Antagligen är min reaktion på den yrande snön när jag kom ut från lokalen något hämmad av det lugna och harmoniska inre som Yogan gav mig. Om det inte hade varit för den, hade ni snarast mötts av ett inlägg i stil med "faråthelveteförbannadesnöjävelsjävelshelvetesfanbajskorv"!









Som tur är, är jag lugn som en filbunke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar