fredag 4 mars 2011

Jag glömde bort att jag skulle skriva en rubrik också.


Inatt har jag sovit och sedan vaknat redan innan klockan nio. För er kanske det är ynkligt och lyxigt att kunna sova så länge en vardag (sen kan man ju tycka vad som helst om anledningen). Jag funderar på om det beror på yogan eller om jag bara var, typ, pigg? Jag gillade i alla fall yogan, det var skönt med ett träningspass som inte var så träningspassigt. Svagt ljus, tända ljus, inte så svettigt, lugn röst (till skillnad från "höger - vänster - höger - höger!! samtidigt som man håller på att dö).

Jag är fortfarande helt knäppt resfebrig! Jag fattar inte, ska det fortsätta såhär i tre månader kommer det ju bli galet. Antagligen är det bara en "fas". Det jag undrar, och kanske kan någon av er har ett bra svar, är vad som är billigast: växla pengar på bank eller växlingskontor. Anledningen till att jag undrar är att dollarn är ganska låg nu och man vet ju aldrig om den går upp (eller ner) tills vi åker och gör den det så är det ju schysst att ha växlat inte lite cash så att man får lite mer pengar. Ni fattar vad jag menar. Igår låg den på 6,30 när jag vaknade och då fick man betala 6,53 på Forex. Bank eller annan typ av bank är alltså frågan?

Ytterligare en fråga jag har är: Ostronmiddag dagen man landat? Om man aldrig har käkat ostron och är sådär härligt jet-lagad, trött och frän som man ju ofta blir efter en åtta-timmars flygtur? Det känns inte helt rätt, eller? (I och för sig har de annan mat på stället, jag fick tipset från ettannatnewyork, det ligger nära vårt hostel). Eller är det bättre med en jordnötssmör-macka och en cinnamon/sugar-pretzel? Ja, ni märker ju att det är mycket man måste ta ställning till, såhär långt i förväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar