söndag 6 mars 2011

Ökning

Tro det om ni vill - det har skett en ökning av tävlingsdeltagare, nu är ni nog ungefär sex stycken tror jag :-) Om någon nu har missat denna happening så tycker jag att ni kan gå in här och chansa!

I övrigt har det inte hänt någonting direkt. Jörgen Brink vann ju Vasaloppet (snyggt, han vann ju förra året med) som blev en riktig nervbitare på slutet. Solen skiner, vi har varit ute på promenader både igår och idag, vi satt till och med just i solen en stund nu på eftermiddagen. Varmt och skönt. Vi har en perfekt framsida i vinkel där man verkligen, verkligen bara kan njuta och låtsas att det är sommar. Jag funderar på om jag ska försöka knåpa ihop en klänning av ett tyg jag har liggande - tyvärr är den skröpliga symaskinen jag ärvt (läs: tagit med mig hem) från mamma ännu skröpligare än den varit någonsin och därför kan man inte sy på den. Dåligt. Alternativet blir då att jag syr för hand - enligt Project Runway borde det då bli "haute coture". Eller? Det är hursomhelst en möjlighet att använda det jag har hemma, helt enligt reglerna i "Använd det du har"-utmaningen som ni kan se här till höger!

En slags efterlysning har jag nu här: Är det någon som känner att det vore roligt att komma bort och ut på landet kanske en vecka eller två eller tre, någon vi känner, någon som är ansvarsfull och inte allergisk mot katter eller gräs? Vi har ju ett hus här som kan behöva viss omvårdnad medan vi är bortresta och det allra bästa är ju såklart om någon kan vara här så vi slipper dra iväg med katterna någonstans där de inte kan vara ute. Utöver det kräver vi också en del gräsklippning och omsorg om eventuella plantor. I övrigt finns en båt tillgänglig och en brygga man kan bada på samt, såklart, själva huset. (Just det - eldning någon gång om dagen sådär för att få varmvatten kan vara bra). Känner du att det kunde vara något för dig så kan du ju bara tala om det så får vi se om vi kan komma överens om någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar