tisdag 29 mars 2011

Det läskiga

Det läskiga med att titta på lägenheter är ju att man aldrig kan veta om man faktiskt FÅR nämnda lägenhet. Alltså. Man vill men man vet inte. Just så är det nu. Vi tycker att radhuset kan bli riktigt bra för oss, men, vi kan inte flytta in förrän i augusti och de vill helst ha någon som kan flytta in första juli. Detta är aningen knepigt för oss eftersom vi inte är i Sverige då, inte två veckor innan och inte en vecka efteråt. Från början sa jag, på skämt, att vi skulle be pappa flytta alla saker (som vi packat innan vi åker) till det nya palatset, vilket det än blir, nu helt plötsligt ser jag att det, åtminstone i teorin, skulle vara en möjlighet. Inte ultimat på något sätt, dessutom ganska genant, men en möjlighet. Faderskapet skulle antagligen ställa upp och göra det, dessutom, och det känns ännu sämre på något vis för att då känns det som att jag bara utnyttjar det.. Men. Det är ju egentligen ett senare problem, det är ju mycket möjligt att vi, när morgondagens annonsblad kommer, börjar om med nya objekt. Det blir det som blir.

En ickeläskig sak som hänt idag är att vi fått hem det här:

Jag var ju tvungen att ta med själva kuvertet från FedEx eftersom jag, sådär coolt, fick signera ett papper för att få själva innehållet..

Motståndarlaget - kan vara bra, kan vara dåligt, jag har ingen aning, men det har egentligen inte någon större betydelse, det är ju själva upplevelsen som är det primära. Nu återstår själva förståelsen av spelet, brännboll kan jag men det är väl inte precis helt samma sak. 

Det här är vår fräsiga lilla Flisa, hon ser cool ut, eller hur? 

1 kommentar:

  1. Låter klokt att utnyttja faderen till lite flytthjälp, löser en hel del huvudbry, å så skoj att blijetterna kommit!!! KRAM

    SvaraRadera