fredag 27 maj 2011

Hoodeladihoodeladi hoppsan, vilken dag!!

Idag får vi nycklarna! Så i helgen blir det till att lassa flyttkartonger. SKÖNT är vad det är när man kan ha god tid på sig, det kan jag säga! Allt som lindrar mina stressåkommor är bra. Så. När jag slutat surfa så tänkte jag att jag skulle försöka plocka ihop lite grejer här i pysselrummet. Jag har haft ett litet flow när det gäller tavlor, så jag har inte kommit mig för att packa ner färgerna, men nu är det väl dags. Jag intalar mig själv att det, nästa vecka, inte kommer finnas så särskilt mycket tid att hålla på med sådana detaljer ändå. (Och det är faktiskt en sanning, så varför funderar jag ens..)

Grannen och hyresvärden är här idag och ska lyfta bort en skräphög. Nu bränner de alltihop tror jag - lite läskigt, men bra att vi har någonstans att ta vägen om hela huset skulle brinna ner.. Bra att den försvinner dock, den är lite trälig, det är den, även om jag gjort en del fynd däri.

Ikväll är Peter på grabb-kväll med sina skrivpolare. Alltså snarare pretantiös skrivarafton ;-) Jag är lite elak sådär, för ibland tycker jag att somliga texter är aningen pretatiösa - vi pratade om det igår och kom fram till att inte ens de författare som betraktas som "svåra" skriver otillgängligt. Visserligen kanske inte det är de allra roligaste och lättlästa texter, men det är tillgängligt såtillvida att man förstår poängen. Jag fick läsa lite inledningar till gruppens och det var väldigt "svårt", så svårt att man efter inledningen glömt bort vad man överhuvudtaget började med och är helt bortkollrad. (Det kanske är bra om resten av texten är skitdålig, då fattar man inte det för man fattar inte vad det är man läser?). Nåväl. Det var egentligen inte det jag ville skriva här utan jag vill beröra det faktum att jag har en Åsakväll framför mig. Detta betyder att jag kan äta precis vad jag vill, ska lyxa till det lite, ni vet. Vad har jag då kommit fram till? Smörgåstårta var en idé jag hade (ni vet, man kan köpa en liten (räkbomb?) på Ica) men efter att ha läst min bloggvän Therese's inlägg om konservlampor så blev jag vansinnigt sugen på Bullens pilsnerkorv! De finns ju i rätt stora burkar - kanske aningen många korvar för en kväll (eller tja, jag vet inte, de är ju så sjukt goda och jag har inte ätit några på flera år så det kan nog slinka ner ett antal..) men mitt boendestöd gav mig den briljanta idén att jag kan använda resterande korvarna till mat när vi flyttar! Lyckan är således gjord och jag tror det blir korv ikväll! (Idén om att göra en lampa av själva burken tycker jag inte heller är helt fel, vi har ingen direkt kökslampa och om man målar burken så tror jag det kan bli riktigt bra!) I övrigt kan det tänkas att jag hyr med mig en film eller två också - bra när man kan välja helt själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar