tisdag 24 maj 2011

Auktionsproblematik

Om man säljer saker på exempelvis Tradera så tjänar man några kronor - det är bra, men, man måste anstränga sig så mycket. Alltså, visst, det är ju schysst att casha in lite, men fasen, det där med fotograferandet och att hålla ordning på det, det är rätt drygt. Jag funderar på om jag ska fota och lägga ut fler annonser. Jag är lite ambivalent - å ena sidan kan det ju vara schysst med lite mer i reskassan, men samtidigt är det ju liksom inga storsummor vi snackar om här så egentligen gör det inte så stor skillnad. Och framförallt så är det ju en del annat som vi håller på med just nu. Fast. Om man lägger ut dem så blir man ju, förhoppningsvis också AV med grejerna och det blir alltså mindre att flytta.. Dilemma, dilemma! (Känns lite som ett ganska futtigt problem i jämförelse med exempelvis askmoln och miljöförstöring och fattigdom, men vad fasen..)

Mitt boendestöd var här idag. Det var faktiskt helt okej - det har varit ganska okej de senaste gångerna, kanske för att jag vet att vi ska flytta. Vi satt bara och pratade hela tiden ut, jag kände att det var bra med tanke på hur jag mår just nu. I eftermiddag blir det prattanten och då får vi se vad som blir där. Lite reflektion och respons kan göra det lite lättare kanske. Hoppas jag.

Det viktigaste idag? Att det är tre veckor kvar tills vi tar tåget till Arlanda. Tyvärr har jag glömt tid och sådär, men det lär väl re sig så småningom, jag tror jag beställde sms-biljett. Tror alltså. Jag väljer här att åter nämna citatet om att "genier klarar även kaos", det känns viktigt att bekräfta bristen av ordningssinne :-)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker nästan du har svarat på ditt dilemma själv = SÄÄÄÄÄLJ! :)

    SvaraRadera
  2. Tradera är rätt mycket jobb, jag tycker att det drygaste är att packa och skicka alla paket som man sålt.

    Sv. Jag vet inte riktigt vad jag tror det är för sort därinne i magen. Kanske en flicka.
    Men snart får vi se =)

    SvaraRadera