fredag 6 maj 2011

Livet i Hestra en fredag i maj.

Uuuuhhhäää - i natt har jag drömt mardrömmar. INTE roligt. Verkligen inte. Jag ville inte somna om, men det gjorde jag ju ändå och då bara fortsatte det. Jag får ångest bara av att tänka på det nu, faktiskt. Att man påverkas så mycket är ju knäppt..

En annan sak som jag fått ångest utav är det här med viktminskningsgrejandet. Jag vet att jag inte skulle skriva om det men nu tänker jag skriva för att jag ska berätta att jag inte längre hänger i själva forumet. Och varför? Jo, steget mellan att trilla ner i ätstörningsträsket igen visade sig inte vara så särskilt stort och därför - och här är det braiga - tog jag beslutet (med hjälp av maken) att sluta med det där och gå vidare, äta nyttigt och motionera. HÄLSOSAMT. Man måste ju äta om man ska orka liksom.  Det är inte värt problemen som skulle bli om jag inte slutat - i tid! Det är också sunt, inser jag, att jag tar det här beslutet. Det är ett friskhetstecken som heter duga. Så på det viset är det ganska skönt. Så nu vet ni det.

Igår var det yoga, nästa pass kommer att bli om två veckor och då en halvtimme längre. Nästan två timmar yoga alltså. Det är någon ny variant som handlar om muskler och ligament eller någonting i den stilen. Det heter såklart något snitsigt yoga-namn men det minns ju inte jag. I början var jag ju skeptisk till att passet var 75 minuter långt, nu tycker jag att det ska bli skönt att det blir 1h och 45 minuter. Vi ska kanske göra någon övning med andningen som fokus, jag är ju dålig på att andas (rätt alltså, annars andas jag ju för att få luft), så jag tycker det vore en bra idé. Igår körde vi lite mer meditation än vanligt - det är coolt, men svårt. Å andra sidan så måste man ju börja någonstans. Jag insåg att vår framtida källare kommer att vara perfekt att ha som yoga-ställe! Inget stök, inga katter som stör och stort utrymme. Jag hoppas jag kommer att bli en guru.

I helgen väntar lite flyttstök tänker jag mig. Det är faktiskt inte särskilt många helger kvar innan det är dags, tre närmare bestämt. Jag tänkte ta tag i porslinet, vi kommer inte att ha besök innan dess - as far as I know - så varför ska man släpa runt på femtioelva tallrikar och muggar och bestick osv. undrar jag? Ner i kartongerna bara. Det blir mindre disk på det sättet också, man måste ju liksom diska upp det lilla man har till sitt förfogande och då blir det ju - inte så mycket. Idén verkar helt genialisk ju mer jag tänker på det. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar