söndag 8 maj 2011

Dagens "inför-flytten-projekt" hittills:

Slänga skräp. Dvs. sopsortering. Varje gång man åker och tömmer dessa kassar så tänker jag att det borde man göra lite oftare. Å andra sidan, för miljöns skull så är det ju bättre om man väntar så länge som möjligt innan man far, så att inte enbart bilresan gör det hela onödigt. Positivt: vi kommer att bo granne med en sopstation (alltså, det finns en lite längre bort, den står inte precis bakom knuten) och kan således slänga sopor både nu och då. Antagligen blir det väl som vanligt - man tänker att man ska göra det oftare, gör det några gånger lite oftare, och sen skiter man i det och gör det "sen". Tur vi har en källare.

Projekt som jag har tänkt att jag ska göra (inte enbart idag dock): göra de tavelprojekt jag har tänkt mig, innan vi flyttar. Ska använda mig av "strykapå"-bilder och göra fyra små tavlor. Egentligen har jag ju fler tavelidéer, men jag inser (åtminstone lite vagt) att jag kommer aldrig att hinna gå igenom dem och samtidigt vara tvungen att packa ner och allt annat som ska göras. En ytterligare sak som måste pysslas innan nedpackning är adresslapparna. Sen tror jag inte att det är mer. I pysselväg alltså. (Allt beror ju på hur man ser det, men om man nu ska hålla sig inom en rimlig gräns). Det som känns mest drygt är ju förstås att det är så fint väder och man vill hellre vara ute och sitta i solen med en god bok. Det är därför jag sitter här och skriver om vad jag borde göra, istället för att göra. Business as usual.

Jösses Amalia. (Mitt nya favorituttryck). Tur att jag har ett glas med kallt kaffe i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar