torsdag 5 maj 2011

Inlägg 312

Idag har jag varit ruskigt effektiv! (Jo, det är sant). Jag har skjutsat Peter till jobbet, varit och tagit blodprov, handlat mat - guuuud vad skönt det är att handla på morgonen/tidig förmiddag (aka vid nio-rycket). Jättefå människor och man behöver inte stress-slänga ner varorna i påsarna när man betalt. Det får nog bli min nya melodi. En nackdel var ju dock att jag handlade lite spontant vilket resulterade i att jag missade en del saker, men, vi har konservburkar så vi klarar oss i några veckor. Ett tag tänkte jag spurta ut på en promenad också, men sen tänkte jag att man inte ska överdriva. Det finns ju ganska mycket kvar av dagen så jag kan gott ta det lite lugnt, det är rätt bra att träna på det också.

Vi har verkligen lyckats pricka in vår NY-resa perfekt, upptäckte vi igår. Man måste ju skaffa sig ett elektroniskt visum - ESTA (det man tidigare fick fylla i på planet och där man bl.a. ska svara på om man är terrorist - vilket ju verkar väldigt troligt att man svarar "ja" på, om man nu är det) och det kostar lite pengar, inte så mycket, men lite. Det här visumet är giltigt i maximalt två år om inte passet går ut innan de två åren är till ända. Vi åkte ju i juli förra gången och igår visade sig att det är giltigt t.o.m den tionde juli (vi kommer hem den sjunde) och således behöver vi inte skaffa ett nytt! Verkligen bra tänkt av oss där.. Ett tips är alltså att ni planerar era USA-resor så att ni får in minst två innan ert visum går ut. Det blir billigare. Vi behövde inte ens betala något eftersom det var gratis när vi gjorde det sist (har jag för mig). Idag är det en månad och tio dagar kvar tills vi sitter i luften just nu. Kanske har vi fått varsin liten påse med Pretzels att gnaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar