lördag 14 maj 2011

Problem

Frisören var inte särskilt bögig IRL. Dessutom hade han barn. Och han älskade sin trädgård! En riktig trevlig kille (man/gubbe) (och för att göra det klart - trevligheten har inte med den sexuella läggningen att göra, så att ingen tror att jag tycker det är viktigt). Han klippte mig ganska kort. Jag upptäckte också att mitt hår var väldigt ljust i jämförelse med vad det brukar vara och det i hop med frisyren var kanske lite, dassigt. Så jag köpte röd hårfärg och ska bli väldigt modern. Jag har nog färgat håret de senaste 15 åren, rött, brunt, rött och det senaste väldigt mörkt. Så det är väl dags att gå tillbaka till ursprunget tänker jag. Jag kommer nog se ut som en jordgubbe. Tror jag.

Efter frisörbesöket "brände jag" (min älskade make brukar uttrycka sig så) på stan och försökte ivrigt hitta en kjol eller klänning, ganska neutral men ändå fin och lite mindre vardag. Enkelt tänkte jag. En svart eller vit kjol ska man ju i vilket fall kunna hitta. Det gjorde jag inte. Jag hittade svarta långkjolar - jag gillar dem jättemycket, de är jättehärliga och jag skulle lätt kunna köpa flera stycken, men det var ju inte precis just det jag var ute efter. Vita kjolar - nej. Eller, det fanns en tyllkjol, men även om jag ska färga håret rött så har jag ju en gräns för min önskan att förbli ung (egentligen har jag ingen särskilt åldersnoja, men ändå). I övrigt? Blommigt, blommigt och ännu mer blommigt. Jodå, jag gillar det blommig modet, det är härligt med färg och rörelse, men det var just inte det jag var ute efter. Eller, en blommig klänning provade jag (egentligen två men den andra var så otroligt misslyckad och missprydande att jag kasserade den på en sekund) och den var jättefin. Den hade lätt kunnat packas ner och sedan hängas upp och hänga till sig men problemet var att ärmarna:

Jag såg ut som en tysk öl-festivalsservitris, det var bara kringlorna i öronen och ölsejdlarna som fattades!! (Ni kanske ser det framför er...) (bild lånad hos lindex.se)

Så. Nu är jag på internet-jakt istället. Inte för att det precis är lättare att hitta något där, men man kan ju få hem det, prova och skicka tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar