lördag 7 maj 2011

Stavning

Jag har sett att jag de senaste inläggen har stavat lite illa ibland. Det är väl så det blir när man har roligt - jag tror dock att ni ändå har fattat grejen.

Solen är här igen! Och värmen! Me like! Jag funderar just på vad jag ska göra av detta - en promenad känns ju rätt rimlig. Kanske ska jag ta en. Jag tror det blir på egen hand, Peter är nämligen täppt i näsan = i princip näst intill dödssjuk (ni har ju sett reklamen). Jag får väl ta med kameran istället, bättre än inget.

Idag är det alltså 39 dagar kvar tills vi ska iväg. Jag fattar inte, det är ju typ, ingenting. När man satt i höstas och kände att det var 100 år kvar tills avgång så trodde man att den här dagen aldrig skulle komma, även om man visste att det kunde gå ganska så fort. Helt plötsligt känns 39 dagar dock väldigt få med tanke på vad man ska ha gjort innan dess. Flytt = tar en del tid i anspråk, packning, själva flyttandet, städandet av huset. Exempelvis. Sen är det packandet av resväskor = mer tid än man kan tro, när man ska vara iväg i tre veckor känns det som att man kanske bör tänka igenom detta ganska noga. Allra helst ska dessa väskor vara packade redan innan flytten, då behöver man ju inte leta reda på allt som ska ner. Jag ska dessutom till tandläkaren, allra helst träffa boendestöds-teamet i Tranås, vi ska besiktiga bilen och dessutom ska man väl, typ, leva lite däremellan. Pass och sådant får man ju heller inte glömma bort. Notera: packa på ett "bra ställe" som man skriver upp, för att det ofta är de ju så bra så att man ju glömmer bort det själv. En sak till: jag ska sy om lite kläder - långklänningar i all ära, men de är väldigt långa (jag har korta ben) och när man ska gå omkring i en stad så kan det vara skönt att ha dem lite kortare. (Borde nog också försöka hitta några fler trekvarts-leggings).

Well. That's all for now, lovers! Peace!

1 kommentar:

  1. åh, jag älskar solen och värmen så att jag håller på att spricka! ..tyvärr märks det inte för jag sitter inne :/ men en liten stund i solen har det blivit :)
    vad ledsen jag blir att läsa att du också har vadat genom äs-träsket.. fast egentligen blir man idag nästan mer förvånad om nån säger att de Inte har gjort det. Men jag tycker att det är bra att du inte är kvar, att du verkar ha kommit igenom det och är vaksam på dig själv och vill fortsätta leva!
    Underbart med NY-resa.. ska ni bara vara i NYC eller ska ni till andra ställen runt omkring? Är det för att hälsa på eller resa själva? Hur länge blir ni borta?
    Kram!
    (och frtsätt njuta av solen!! :)

    SvaraRadera