måndag 30 maj 2011

Klädernas måndag

Jag ska alltså rensa kläder och packa kläder och tvätta kläder!! YES! Det är rätt skönt tycker jag, faktiskt, man har alltid en massa kläder som man inte använder så varför inte? Noterade också att maken hade tagit min hög kläder som jag tänkt packa ner i en av resväskorna när han rensade igår, det var ju förstås lite synd men jag får helt enkelt leta bland säckarna sen. Faktum är ju också det att vi måste ha kläder på oss även innan vi åker, tro det den som vill, så jag betvivlar att allt det skulle legat kvar i väskan...

Apropå väskor så kan jag tala om att det är väldigt lite tid kvar tills vi reser nu. VÄLDIGT. Det är bara den här och nästa vecka. Sen är det dags. Då är resveckan inledd. Helt orimligt - helt otroligt - helt fantastiskt. Och vulkanen fortsätter sova. Jag är dock väldigt glad över att det är en vecka mellan resa och flytt (nästan två faktiskt), jag behöver verkligen vila - jag känner det redan nu och då har vi ändå ganska mycket flyttande kvar.. Det är vid sådana här händelser som jag märker hur skört allting är, även om jag till vardags kanske inte märker det på samma sätt (eller ja, det beror ju på vad för typ av dag det är, bra, dålig, halvbra, piss osv.). Nu blir det så uppenbart. Trycket över bröstet ökar och jag kan inte slappna av. Ever. Det är jobbigt. Och jag blir irriterad på att det är såhär. Samtidigt ska man försöka acceptera det - vilket oftast känns omöjligt eftersom jag inte vill att det ska vara såhär.. Jag borde klara av det här, stressen och packandet och allting. Jag borde verkligen det. Verkligen! Suck och stön.

En positiv sak att avrunda med? Okej. Jag har fått tag på ett bar-bord och stolar till vårat kök! På ansiktsboken är jag med i sådana här små "säljes-grupper" och minsann, minsann, just när vi pratat om att vi skulle ha ett sådant bord i köket (köket är så litet att det liksom inte får plats mer än ett bord för två och eftersom vi inte har ett sådant bord så diskuterade vi bar-varianten) så dök det upp. Det var fler som ville ha det, såklart, men jag tänkte - folk ändrar sig ofta och sådär, och vips, så fick vi det! Perfekt. Jag hoppas det blir bra bara... Det är ju hursomhelst rätt gött att ha någonting att sitta vid och käka frulle när man är nyinflyttad. Vi har tidigare ätit väldigt mycket vid tv:n, men eftersom den nu kommer vara nere i källaren så blir det liksom smidigare att sitta i köket och egentligen så är det rätt mysigt, eftersom vi bor i stan så kommer vi ju få morgontidningen på morgonen också, det gör det hela ännu bättre!

Nu ska jag dyka ner bland kläderna. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar