torsdag 19 maj 2011

Nedgång

Humörstatus: på nedgång. Jag är trött, trött, trött. Bra: jag har i alla fall packat tre kartonger tillsammans med boendestödet och varit på en promenad. Eventuellt skiter jag i att göra något mer idag, egentligen har jag ju yoga ikväll men det känns lite ångestladdat på det sätt som det ofta gör för mig, nämligen prestation och måsten. Jag M Å S T E åka dit för om jag inte gör det har jag misslyckats. Igen. Samtidigt: jag har faktiskt varit i gång ganska så bra de senaste dagarna, det har blivit en hel del gjort - det resulterar i att det blir såhär, det vet jag ju. Tänk vad bra det vore om jag kunde försöka fixa lite stabilitet?!? Lite sådär lagom, ha ett schema eller någonting - inte prestera så mycket, göra två saker på en dag och sen är det bra liksom. Och, vilket kanske är det viktigaste, låta bli att göra det där "som jag lika gärna kan göra på en gång". Herregud. Jag är verkligen helt dum i huvudet..

1 kommentar:

  1. Känner igen mig i ditt tänkande. Att man känner sig misslyckad om man inte hinner med alla femtioelva saker man vill. Man kanske inte ens orkar göra en enda av de sakerna. Men man ska nog försöka tänka på vad man faktiskt har gjort för bra saker, istället för vad man inte gjorde. Men att ändra på sitt tänkande är inte lätt, men det går. Sakta, men ja, det går...

    SvaraRadera