tisdag 21 september 2010

...267...

I lördags när vi var på surströmmingstillställningen (min 12-årige lillebror tyckte att det var jättegott och ville spara till frukosten dagen därpå eftersom han var proppmätt - pappa sa dock nej) så fick jag (äntligen) titta igenom de saker som pappa har fått efter min farmor, dvs. hans mamma. Det är länge sen hon gick bort, jag tror det var 2001, och inte förrän förra sommaren hämtade min pappa upp det. Jag hittade lite småsaker som jag minns från när jag var liten, och sen hittade jag en sak som jag inte alls minns men som känns väldigt mycket som min farmor, för mig, och den fick flytta hem hit till köksbordet:



Jag tänkte mig att ni som läser här skulle få hjälpa till att ge denna pjäs ett namn, den som kommer med det vinnande förslaget kommer att få en liten present! Eftersom det dock är svårt att sätta tidsgränser för att komma på rätt namn, tänkte jag inte ha ett slutdatum utan jag meddelar när jag fått rätt namnförslag - då vet ni när det är slut, och jag vet vem jag ska skicka den lilla presenten till (förutsättningen är såklart att du skriver ditt namn och gärna en mailadress). Jag har en läsare som jag vet är fenomenal på att komma på roliga namn (Skleddi) och som jag misstänker kan komma att ge ett eller annat förslag (lite internt, kan man säga)
- men - jag vill understryka att samtliga förslag tas under beaktande. Oftast är det ju lätt när man hör det rätta namnet, man bara vet att det är så det ska vara..



3 kommentarer:

  1. Vilken söt =)
    Kan inte minnas att jag sett den någon gång jag heller.

    SvaraRadera
  2. haha hej tjejen!

    berätta mer om kalendern ;) vad meeeenas? har du varit där eller vadå? kram <3

    SvaraRadera