lördag 11 september 2010

...277...

För den som inte hängt med, så är det lördag idag. Mina senaste dagars entusiasm och speed har försvunnit igen, antagligen kommer de tillbaka någon gång, men de tog nog mycket kraft. Istället är det ack och suck och håglöshet, men, det är inte så illa som det var ganska nyss, och det är ju faktiskt bra. Skönt att bara vara lagom deppig liksom.

Min pappa är från Norrland, det är det kanske en del av er som vet, och således är han en surströmmingsfantast. (Ja, jag vet att inte alla norrlänningar gillar surströmming). Av denna anledning är vi bjudna hem till honom nästa lördag för en surströmmingsstund. Tydligen gillade jag denna rätt när jag var liten, i mellanåren tyckte jag såklart att det var äckligt och roade mig bland köttbullarna. För ungefär tio år sen (!!) åt jag surströmming på någon fest och tyckte inte det var så farligt, ungefär som vällagrad ost, vilket jag verkligen gillar så det ska bli väldigt intressant att se hur det blir och smakar denna gång. Det jag egentligen tänkte att jag skulle säga med det här var att jag har en söt lillebror (jag har egentligen två söta lillebrödrar, detta gäller den yngsta) som är 12 år. Han har ett facebook-konto och idag hade han skrivit "du kommer väl och äter med oss på söndag?" (vi har dividerat fram och tillbaka om vilken dag, och i går kom vi fram till att det blir nästa helg, men det kanske inte han vet om än). Jag tycker det var oerhört sött, jag blev nästan lite rörd. Det är såna saker som gör att man känner sig åtminstone lite värdefull för ett tag..

En helt annan sak är: Jag saknar rönnbär! Det ska ju bli en kall vinter om det finns mängder, och det gör det sannerligen inte här - alltså ingen kall vinter, men heller inga fina bär att trä upp och använda när jag ska höstdekorera dörrkransen. Ett träd utanför som jag kollade in idag har kanske fem, halvsunkiga, klasar och det är verkligen det enda träd jag har sett inom en ganska stor radie. (Det här problemet kom jag fram till nu, har jag nog tagit upp typ igår). Om det är någon som har tråkigt och som har massor av rönnbärsträd med rönnbär i, så är ni välkomna att skörda en ica-kasse och skicka den till mig (jag betalar givetvis). Eftersom de ändå ska torka, så tänker jag att det nog borde fungera ganska bra att skicka.. Om ni vill ha någonting i utbyte, kom med förslag, jag kan t.ex. plocka lite nypon eller virka en mössa eller, ja, någonting som ni tycker är en bra idé!

För övrigt har jag just nu kommit in i en NY-craving-period igen. Jag kollade in våra biljetter och bokning av vårt apartment hostel. Hela hostelet (blir lite märkligt med en svensk ändelse känner jag) är uppbokat nästa vår och sommar (och för den delen även nu), vilket jag tar som ett förhållandevis säkert besked om att det inte är jordens sunkigaste. Jag upptäckte också att man, om man ville, kunde lämna sin tvätt till en allt-i-allo och så fixade han den mot att han fick bra dricks (eller ja, det var väl frivilligt, men vem vill liksom inte ge dricks för en sån tjänst?). Oavsett så finns det ju tvättställen i NY så vi behöver ju inte, egentligen, ta med oss halva garderoben för att vi inte kan tvätta på tre veckor (det hade nog varit omöjligt för så mycket kläder har vi nog inte ens).

Nåväl. Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar