lördag 18 september 2010

Julblogg!

Den här roliga bloggen hittade jag idag, och en julswap är en julswap och en julswap kan aldrig vara dålig!


I år tänkte jag ta på mig ansvaret att arrangera en julswap. Jag lovar att ta mitt arrangörsansvar på allra största ansvar och att göra allt jag kan för att vi ska få en lyckad swap! Visst är ni med??

Vad är en julswap?
En julswap är ett arrangemang som innebär att ett antal personer byter julklapp med varandra.

Hur går det till?
Senast den 15:e november skickar jag ut ett mail till alla deltagare med uppgifter om vem man ska skicka sin julklapp till. Julklappen ska ha ett värde av minst 100:- (exklusive porto) och vara framme hos sin mottagare senast den 12:e december. För att få tips om vad man kan köpa kan man kika in på sin mottagares blogg! Om julklappen skulle försvinna på vägen till mottagaren förbinder du dig att skicka en ny.

Lägg upp en liten smygbild på julklappen du köpt i din blogg så alla kan snoka runt bland bloggarna och försöka lista ut vem man fått sin julklapp av. Sedan lägger du upp en bild på julklappen du fått när du öppnat den. Jag kommer den 27:e december presentera vem som skickat till vem så då får ni se om ni gissat rätt!

Vem kan vara med?
Alla som är bosatta i Sverige (för att undvika dyra portokostnader) och har en blogg (för att den som ska köpa din julklapp ska kunna få inspiration och för att du ska kunna lägga upp en smygbild på julklappen du köpt samt presentera julklappen som du fått) kan delta.

Hur anmäler jag mig?
Anmäl dig till julflickan@gmail.com senast den 31:a oktober. I mailet skriver du ditt namn, din adress och din bloggadress.


*********************

Nu vet ni alltså vart ni kan hitta mig när valet är över och jag helhjärtat kan fokusera på det riktigt viktiga i livet: JULEN!

1 kommentar: