måndag 20 september 2010

Hur i helvete tänkte dom?

Som ni säkert förstår kommer detta inlägg bli ett riktigt förbannat inlägg. Jag är fortfarande så upprörd över SD's framgångar. Vi måste på något sätt visa vårt missnöje - någon som är med på att engagera oss för en demonstration som ska gå av stapeln i alla städer i hela landet, samma dag och samma tid?? (Ja, jag tycker att det är viktigt att man får rösta på vad man vill, att man får tänka och tycka vad man vill - det i sin tur betyder ju inte att man bara ska sitta tyst och nicka, man har enligt samma princip full rätt att uttrycka sitt missnöje över det man anser är fel).

Alltså. Egentligen vet jag inte vad jag ska säga. Först och främst hoppas jag att Alliansen öppnar sig för ett samarbete med Miljöpartiet och att Miljöpartiet i sin tur gör det motsatta - eftersom samtliga partier uttryckligen sagt att de inte vill samarbeta med SD så tycker jag att man ska följa den vägen och samarbeta istället för att motarbeta. Om de inte gör det, så blir jag uppriktigt sagt förbannad på både den röda och blå sidan för att de inte tar sitt ansvar eftersom de KAN göra det, de KAN påverka politiken i rätt riktning och de MÅSTE göra det, lämna inte över ansvaret till SD - ta det själva och påverka!! Visa att ni inte viker ner er för rasister och låter dem vinna!

Sist, men inte minst, så förstår jag verkligen inte hur man på allvar kan rösta på SD och sedan inte kalla sig själv rasist. Stå för vad ni tror på och försök inte skylla på något annat. En röst på SD är de facto en röst på rasismen och fattar man inte det så är jag tveksam till om man överhuvudtaget borde få rösta. De kan försöka slingra sig och säga att de röstar på dem för att de har så fin familjepolitik (hört talas om KD?). De rasistiska inslagen bryr man sig inte om (eller hur?) utan det är resten av politiken man vill åt. Jag förstår att man vill intala sig det, men det frånsäger dem inte ansvaret och det gör inte att de är mindre rasistiska - har du röstat på SD så är du rasist. Du kan aldrig, aldrig, aldrig säga någonting annat. Du har såklart rätt till din åsikt och att rösta på SD, men låtsas inte om att du inte vet att de har rasistiska åsikter och att deras politik till största del handlar om just detta.

Vi måste nu ta vårt ansvar och visa vårt missnöje. En liten käck hejarramsa får tjäna som slutkläm: "Vi ska vinna! Vi ska ta dom! Vi ska göra ketchup av dom!"

1 kommentar:

  1. Jag är grymt nöjd över att bo i det län där SD fick minnst röster i hela landet...

    Å ang kannan tänkte jag fråga dig hur det är med decoupage, har för mig att du är kunnig på det? Skulle man kunna göra decoupage på kannan/urnan tror du?

    Massa kramar <3

    SvaraRadera