tisdag 21 september 2010

Ett tillägg och sen ska jag sluta..

...vi vet faktiskt inte än om Alliansen blir i majoritet eller ej, poströsterna äro icke medräknade ännu, och tydligen (enligt ett radioprogram jag hörde i morse) krävs det inte så mycket för att det ska bli så. Vi lär få se hur det slutar sådär i morgon eller på torsdag.

Enough.

Idag såg min man en örn på vårt staket, men han hann inte få den på bild. Lite synd, för jag har då aldrig sett en örn på så nära håll förut. (Jag låg fortfarande under täcket). Den var inte så stor och det var ju skönt, annars vet ingen om Elsa eller Flisan flugit härifrån (hemska tanke).

Mitt stämningsläge är som följer: själva peaken har försvunnit och jag har de senaste dagarna känt mig nere. Inte enbart pga valet, vilket i och för sig inte vore en helt orimlig tanke, utan bara sådär tung i sinnet. Trött och orkeslös. Mina tre saker har minskats till ungefär en eller på sin höjd två (om vi inte räknar handarbete av alla slag som en sak), det viktigaste, nämligen promenaden. Det är alltid bra att komma ut. Dessutom har jag fått ett stort sår på min vänstra handled efter en nickelallergireaktion när jag hade på mig armband.. Försök sluta klia när det börjar liksom.

Nu ska jag snart bege mig till prattanten igen, vi kanske kan komma på något konstruktivt, om inte så är det ju alltid bra att prata av sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar